Wednesday 2 May 2018

MNRA Newsletter - 2018 Feb

28th February 2018

Dear Members / Ahli-ahli yang dihormati

February 2018 Newsletter
Surat Berita Februari 2018


Many of us are at the end of Chinese New Year Celebrations and in 2 days’ time, it will be Chap Goh Meh signaling the final day of the festival. We hope that our Chinese friends had a good celebration, alongside with all your other friends from different races, visiting houses and either giving or receiving ang pows.

Perayaan Tahun Baru Cina ramai sudah sampai ke penghujungnya dan dalam masa 2 hari, Chap Goh Meh pula.  Ianya menandakan hari terakhir perayaan itu. Kami berharap rakan-rakan Cina telah merayakannya dengan baik bersama-sama dengan ahli keluarga dan sahabat anda dari pelbagai kaum, melawat rumah kerumah dan sama ada memberi atau menerima ‘Ang-Pow’


Activities for Jan – Feb 2018 / Aktiviti untuk Jan – Feb 2018

In just 2 months , we already had 3 activities for our Members.


1. Malacca celebrates 5th Anniversary  on 6th Jan 2018
Chairman Tee Tiong Chye (DSM) never fails to organize a sumptuous lunch. This year to celebrate their 5th Anniversary and pre Chinese New Year, the Annual Lunch was held at  Jia Restaurant, King’s Green Hotel in Malacca, attended by 15 people with representation from the Main Committee. It is heartening to note that Membership in Malacca has grown. Goody bags were sponsored by Nestlé Shopper & Consumer Engagement Department.


2. Ushering in 2018 and Pre CNY Celebrations  on 13th Jan 2018
For the first time, the Committee resorted to using Whatsapp to inform Members of the Hi Tea at Holiday Villa, Subang and within 2 weeks, registration was closed. Much to the dismay of many members who usually registers last minute. But luck was on our side, we were able to accommodate from 120 to 150 pax. So many faces with lots to catch up, plus a wide array of delicious food to fill our empty stomaches. Mr Shahzad Umar from GHRD graced the occasion by sharing with  Retirees a brief update of Nestlé’s achievement.


3. MNRA Johor Annual Hi Tea – 27th Jan 2018
All 14 Members plus 1 spouse came from JB, Mersing, Klaung and Batu Pahat to attend this function held at Glass Café, Thistle Hotel, JB. Started from 12noon and lasted till 5pm as there was so much to talk about and sharing of stories.


Dalam masa 2 bulan, kami sudah melakukan 3 aktiviti.

1. Ahli di Melaka telah meraikan Ulang Tahun ke-5 pada 6 Jan 2018. Pengerusinya Tee Tiong Chye (DSM) tidak pernah gagal menganjurkan makan tengah hari yang mewah. Untuk merayakan Ulang Tahun ke-5 dan Tahun Baru Cina, Makan Tengahari Tahunan telah diadakan di Jia Restaurant, King's Green Hotel di Melaka.  Ianya dihadiri 15 orang dengan perwakilan dari Jawatankuasa Utama. Adalah sangat mengembirakan kerana Keahlian di Melaka telah berkembang. ‘Goody Bag’ yang ditaja oleh Nestlé Shopper & Jabatan Penglibatan Pengguna telah diberikan kepada setiap ahli yang hadhir.
2. Meraikan Tahun 2018 dan perayaan Hari Raya Cina pada 13hb Januari 2018.  Buat pertama kalinya, Jawatankuasa menggunakan Whatsapp untuk memaklum Ahli-ahli mengenai Hi Tea di Holiday Villa, Subang.   Dalam masa 2 minggu, pendaftaran telah ditutup. Banyak yang terkejut kerana ramai ahli-ahli kita biasanya mendaftar pada minit terakhir. Tetapi nasib berada di pihak kami, kami dapat menambah dari 120 hingga 150 kerusi lagi. Begitu banyak wajah baru dan lama yang dirindui, ditambah dengan pelbagai makanan lazat untuk mengisi perut yang. Encik Shahzad Umar dari GHRD telah sudi menghadirkan diri untuk majlis itu dengan berkongsi dengan Pesara-pesara kemaskini ringkas pencapaian Nestlé.
3. Hi-Tea Tahunan MNRA Johor - 27hb Januari 2018.  Seramai 14 Ahli bersama 1 pasangan telah datang dari JB, Mersing, Klaung dan Batu Pahat untuk menghadiri majlis ini di Glass Café, Thistle Hotel, JB. Bermula dari 12tenghari, majlis hanya bersurai pada 5 petang kerana terdapat banyak cerita dan perkongsian yang hendak disampaikan.

     

MNRA Malacca 5th Anniversary Lunch  



The entire gang at Holiday Villa



8Th Annual General Meeting, 29th March 2018/Mesyuarat Agung ke 8 pada 29hb March 2018

Please be informed that the 8th MNRA AGM will be held at Maggi Kitchen, 1st Floor , Nestlé Head Office, Surian Tower. Don’t forget to to come and please register for a seat. Lunch will be served.


This newsletter is short as we are just into 2 months of 2018.  We promise though there will be other activities coming up and you will be informed via emails and whatsapp.

In the meantime, do exercise after all the “heavy eating during Chinese New Year, take care of your health and keep in touch with each other.

Sila maklumkan bahawa AGM MNRA yang ke-8 akan diadakan di Maggi Kitchen, Tingkat 1, Pejabat Ibu Pejabat Nestlé, Menara Surian. Jangan lupa untuk datang dan sila daftar untuk tempat anda. Makan tengahari akan dihidangkan. 
Surat berita kali ini adalah pendek kerana kita baru menghabiskan 2 bulan pertama 2018. Kami berjanji anda akan dimaklumkan melalui e-mel dan whatsapp bagi lain2 aktiviti yang akan datang. 
Sementara itu, lakukan senaman selepas sambutan Tahun Baru Cina ini, jaga kesihatan anda dan saling berhubung diantara satu sama lain.


Leong Ming Chee                Zainun  Abdul Rauf
                               
President 2017-2019            Hon Secretary

No comments:

Post a Comment